سوالات متداول میهمان
مکان یو به عنوان یک پلتفرم رزرو اقامتگاه که پوشش کامل اقامتگاه های شهرستان کلات را دارد، قبل از هر چیزی بانک اطلاعات با ارزشی از انواع اقامتگاه در اختیار شما قرار میدهد. این اطلاعات شامل مشخصات اقامتگاه، موقعیت جغرافیایی، قیمت و سایر موارد میشود که به کاربران کمک میکند با مقایسهی این اطلاعات در کوتاهترین زمان، بهترین و مطمئنترین انتخاب را داشته باشند. تیم پشتیبانی مکان یو شبانه روز همراه کاربران هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، شما را همراهی کنند.
در بالای تمامی صفحات گزینه «ثبت نام» را میبینید. بعد از کلیک بر روی آن، کد فعال سازی به شماره موبایلی که وارد کردهاید، ارسال میشود. با وارد کردن این کد ثبت نام شما انجام می شود و لازم است در مراحله بعدی با مراجعه به قسمت پروفایل نسبت به ثبت اطلاعات فردی و مهم مانند نام و نام خانوادگی اقدام نمایید.
زمانی که وارد سایت شدید، این بار به جای اینکه روی گزینه ثبت نام کلیک کنید، روی گزینه ورود بزنید. شماره موبایلی که در مرحله ثبت نام انتخاب کردهاید را وارد نمایید، کد چپتا را نیز تایید نمایید که امنیت سایت شما را مخرب و ربات تشخیص ندهد تا دسترسی برای پنل کاربری فعال شود.
کافیست زمانی که شماره موبایل خود را وارد میکنید روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک نمایید تا کد بازیابی برایتان ارسال شود.
وارد حساب کاربری خود شوید، روی گزینهی داشبورد کلیک کنید و هر ویرایشی که میخواهید اعمال نمایید.
کافیست شهر یا کد اقامتگاه مورد نظر خود را در کادر جستجو بنویسید و کلیک کنید. با اعمال تاریخ، تعداد نفرات و فیلترهای موجود جستجوی شما دقیقتر میشود و زودتر به اقامتگاه دلخواهتان میرسید.
در کادر مربوط به جستجو که در ابتدای صفحه نخست سایت مکان یو نیز به نمایش گذاشته شده است، تعداد نفرات و تاریخ سفرتان را مشخص نمایید تا اقامتگاههای با ظرفیت خالی برایتان نمایش داده شود. فیلترهای مختلف مانند قیمت، نوع اقامتگاه، امکانات، چشم انداز و غیره به علاوهی گزینه مرتب سازی به شما کمک میکنند به راحتی اقامتگاه دلخواه خود را از بین صدها اقامتگاه پیدا کنید.
در سربرگ تمامی صفحات مکان یو در قسمت فهرست، «جستجوسریع» قرار دارد. با بزرگنمایی هر نقطه جغرافیایی و کلیک بر روی گزینهی “اقامتگاههای این منطقه را جستجو کن” اقامتگاه به صورت پیش نمایش درمیآید. اگر بخواهید اطلاعات کامل از اقامتگاه دلخواهتان را ببینید، کافیست بر روی آن کلیک کنید تا به صفحه اقامتگاه بروید.
بله، ابتدا باید درخواست را با نام خود ثبت کنید و زمانی که رزرو شما تایید شد، وارد مرحلهی پرداخت شوید. در این مرحله گزینهی درخواست برای دیگران را بزنید و اطلاعات شخصی که قصد رزرو برای او را دارید، وارد کنید و دکمه ثبت را بزنید.
در این مورد بهتر است از تیم پشتیبانی سایت کمک بگیرید. آنها درخواست شما را با میزبان اقامتگاه مطرح میکنند، در صورتی که میزبان با تغییرات مشکلی نداشته باشد و شرایط جدید را تأیید کند، فاکتوری جدید ثبت میشود.
بخش مربوط به قوانین کنسلی، تمامی سوالات شما در این موضوع را پاسخ میدهد. همچنین این قابلیت برای میهمانان ارجمند در سایت مکان یو فراهم آمده است که بتوانند شرایط و قوانین کنسلی را در صفحه اختصاصی همان اقامتگاه در قسمت وسط سمت راست مشاهده نمایند.
در این مورد نیاز است با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا اقدامات لازم برای کنسلی رزرو شما را انجام دهند. ضمنا توجه نمایید که رزرو شما پس از تایید در دسترس بودن توسط میزبان به مدت 2 ساعت جهت پرداخت هزینه و فاکتور صادره معلق می ماند و پس از آن به صورت خودکار و اتوماتیک حذف خواهد شد. درباره هر رزرو با توجه به قوانین کنسلی برخورد میشود
تیم پشتیبانی از اولین کلیک بر روی سایت تا برگشت شما از سفر کنارتان هستند و به صورت شبانه روز تماس مهمانان را پاسخ میدهند. بنابراین در این مواقع کافیست با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا پیگیر مشکل شما باشند.
در صورتی که رزرو شما توسط میزبان رد شود، تیم پشتیبانی مکان یو به یکی از دو روش زیر این مشکل را پشتیبانی میکند:
1- با معرفی اقامتگاه جایگزین که به تایید شما برسد، رزرو دیگری برایتان ثبت میشود.
2- در صورت تمایل، تمام مبلغ رزرو از طریق شبا به حساب شما برگشت داده میشود.
همکاران پشتیبانی مکان یو با دریافت شماره شبا، مبلغ را حداکثرتا 24 ساعت کاری به حساب شما واریز خواهند کرد.
به دو شیوه امکانپذیر است:
1- اگر به روشهای پرداخت آنلاین آشنا هستید، به راحتی در انتهای فرآیند درخواست رزرو به درگاه بانکی وصل میشوید و با وارد کردن مشخصات کارت از جمله رمز دوم پرداخت خود را انجام میدهید.
2- در صورتی که رمز دوم ندارید، از روش کارت به کارت استفاده کنید و پس از واریز وجه بلافاصله عکس فیش پرداختی را در واتس آپ برای تیم پشتیبانی ارسال کنید.
پس از اینکه مراحل رزرو را طی کردید؛ قبل از وصل شدن به درگاه، میتوانید کد تخفیف خود را وارد و اعمال نمایید.
در روز پایان اقامت، لینک نظرسنجی در قالب یک پیامک برایتان ارسال میشود که با ورود به لینک مربوطه میتوانید نظر خود را ثبت کنید.
نظرات مهمانان هر اقامتگاه در پایین صفحه همان اقامتگاه ثبت شده و شما میتوانید پیش از درخواست رزرو تمامی نظرات را مشاهده کنید.
سوالات متداول میزبان
برای اين کار کافیست در سايت مکان یو ثبت نام کنید و سپس روی گزينه «ثبت اقامتگاه» در بالای صفحهی سایت کليک نمایید. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، به صفحه راهنما ثبت اقامتگاه مراجعه کنید. اقامتگاه خود را ثبت و با تکمیل اطلاعات اقامتگاه به صورت دقیق، میزبان مکان یو شوید. پس از ثبت اقامتگاه تیم پشتیبانی در سريعترين زمان ممکن با شما تماس میگيرند. در صورت تاييد اطلاعات و تصاویر، اقامتگاه شما در سايت ثبت و برای رزرو توسط مهمانان فعال میشود.
- تصویر از سند واحد مطابق با آدرس درج شده در سایت و یا قبض آب یا برق،
- تصویر کارت ملی مالک،
- تصویر شناسنامه مالک،
- تکمیل بودن اطلاعات کاربری و اطلاعات حساب (درصورتی که فرد ثبت نام کننده مالک نیست، تصویر قرارداد یا توافق نامه با میزبان جهت اجاره اقامتگاه برای پشتیبانی ارسال شود)
بعد از ورود مهمان به اقامتگاه و دریافت تایید از مهمان جهت تحویل اقامتگاه، مبلغ رزرو جهت واریز به واحد مالی ارجاع داده میشود.
درخواست رزرو از طریق پیامک برای شما ارسال میشود و شما میتوانید از طریق پیامک و پنل سایت، رد یا تایید درخواست را مشخص کنید (برای پیگیری سریعتر رزروها، همکاران ما نیز با شما تماس میگیرند)
کافیست از داشبورد وارد بخش «اقامتگاه های من» بشوید. سپس بر روی گزینه زرد رنگ سمت چپ «اقدامات» زده و از منوی بازشده گزینه «ارتقاء به برجسته » را انتخاب نمایید. پس از انتخاب، در صفحه جدید وارد بخش سبد خرید سایت مکان یو شده عنوان خرید با مبلغ 15 هزار تومان را مشاهده خواهید نمود. سپس به درگاه پرداخت متصل شده و به صورت برخط و با رمز دوم می توانید هزینه را پرداخت نمایید. تیم پشتیبانی مکان یو بلافاصله پس از دریافت ایید پرداخت شما، اقامتگاه شما را در حالت اقامتگاه برجسته به نمایش خواهند گذاشت.